Glimt fra fødselsdagsreceptionen 8.maj

Fotos: Uffe Johansen

Receptionen blev holdt i Akademikerhusets kantine på 4. sal.

DKF-formand Lone Kousgaard Jørgensen holder velkomsttale.

Gæsterne ankommer på den flotte dag.

Der var godt fyldt op.

Historiker Per Jørgensen folder kiropraktikkens historiske vinger ud.

Den politiske debat om "kloge hænder eller kniv" kom godt i gang og fik skud på vejen fra deltagerne.

Debatpanelet fra venstre: Specialeansvarlig Frederik Busch fra Rygcenter Syddanmark; Regionrådsmedlem Lise Müller (SF); Regionrådsmedlem og næstformand i Regionernes Løn- og Takstnævn Bo Libergren (V); Sundhedsordfører Liselott Blixt (DF), Direktør i Gigtforeningen Lene Witte og samt Dansk Kiropraktor Forenings formand Lone Kousgaard Jørgensen.

Et grinende debatpanel...

Panelet lytter til sundhedsredaktør på Altinget, Ole Toft, som styrede debatten.

Input fra salen; her professor Jan Hartvigsen fra Syddansk Universitet og NIKKB.

Fremtrædende gæster, fra venstre tidl. formand Peter Kryger-Baggesen, bag ham æresmedlem Steen Lundby, der var medlem af DKF's bestyrelse i mere end 25 år fra 1972, ved siden af æresmedlem, forhenværende formand Jens Jacobsen og prof. Jan Hartvigsen fra Syddansk Universitet og NIKKB.

Direktør for Danske Fysioterapeuter Jette Frederiksen.

Knud Bjødstrup Kristensen, kiropraktor i Aarhus, indehaver af Danmarks ældste kiropraktorklinik, der fyldte 90 år i september sidste år.

Lene Witte, formand for Gigtforeningen.

Direktør for Dansk Kiropraktor Forening (tv.) taler med direktør for Komiteen for Sundhedsoplysning, Charan Nelander.

Hygge, kolleger og lidt at spise.

Kiropraktornes tidsrejse på gangen ned til lokalet.