DKF’s Uddannelsesudvalg

Udvalget består af kiropraktorer fra institutioner, som beskæftiger sig med præ- og postgraduat kiropraktoruddannelse: Klinisk biomekanik, Syddansk Universitet; Institut for Idræt og Klinisk Biomekanik, Syddansk Universitet; Dansk Selskab for Kiropraktik og Klinisk Biomekanik; Rygcenter Syddanmark; Nordisk Institut for Kiropraktik og Klinisk Biomekanik; Turnusudvalget; foruden DKF.

Udvalgets opgaver formuleret i kommissorium
Udvalget har overordnet til opgave at inspirere og promovere udvikling inden for uddannelsesområdet via koordinering og videndeling.

Udvalget kan også rådgive DKF’s bestyrelse i uddannelsesrelaterede sager og deltage ad hoc i udvalgte uddannelsesfaglige aktiviteter som baggrundsgruppe.

I 2014 og 2015 har udvalget bl.a. drøftet efteruddannelsespolitik, specialuddannelsen for hospitalskiropraktorer, autorisation af udenlandsk uddannede, øget optag m.v.

Siden generalforsamlingen 2015 har udvalget bestået af:
Næstformand og formand for Uddannelsesrådet Michael Christensen Michael Christensen (DKF)
Direktør Henrik Wulff Christensen og efteruddannelsesansvarlig Rie Castella Toftgaard (Nordisk Institut for Kiropraktik og Klinisk Biomekanik);
Professor, forskningsleder Jan Hartvigsen (Syddansk Universitet);
Studieleder Henrik Lauridsen (Syddansk Universitet);
Bestyrelsesmedlem Mette Jensen Stochkendahl (Dansk Selskab for
Kiropraktik og Klinisk Biomekanik);
Formand Michael Vaarst (DKF’s Turnusudvalg);
Ledende kiropraktor Søren O’Neill (Rygcenter Syddanmark).

Læs mere om DKF's arbejde med uddannelsesområdet i DKF-bestyrelsens skriftlige beretninger og resultatpjecer

Opdateret maj 2016