DKF’s Uddannelsesudvalg

Udvalget består af kiropraktorer fra institutioner, som beskæftiger sig med præ- og postgraduat kiropraktoruddannelse: Klinisk biomekanik, Syddansk Universitet; Institut for Idræt og Klinisk Biomekanik, Syddansk Universitet; Dansk Selskab for Kiropraktik; Rygcenter Syddanmark; Nordisk Institut for Kiropraktik og Klinisk Biomekanik; Turnusudvalget; foruden DKF.

Udvalgets opgaver formuleret i kommissorium
Udvalget har overordnet til opgave at inspirere og promovere udvikling inden for uddannelsesområdet via koordinering og videndeling.

Udvalget kan også rådgive DKF’s bestyrelse i uddannelsesrelaterede sager og deltage ad hoc i udvalgte uddannelsesfaglige aktiviteter som baggrundsgruppe.

I 2017 har udvalget bl.a. drøftet efteruddannelsespolitik, turnusuddannelsen, autorisation af udenlandsk uddannede, øget optag m.v.

Siden januar 2017 har udvalget bestået af:
Dorthe Schøler Ziegler (Bestyrelsesmedlem, DKF)
Henrik Wulff Christensen (Direktør, Nordisk Institut for Kiropraktik og Klinisk Biomekanik); Rie Castella Toftgaard (Efteruddannelsesansvarlig, Nordisk Institut for Kiropraktik og Klinisk Biomekanik);
Jan Hartvigsen (Professor, forskningsleder ved Syddansk Universitet);
Henrik Lauridsen (Studieleder, Syddansk Universitet);
Claus Dam (bestyrelsesmedlem, Dansk Selskab for
Kiropraktik);
Michael Vaarst (Formand for DKF’s Turnusudvalg);
Søren O’Neill (Kiropraktor og klinisk lektor, Rygcenter Syddanmark).

Læs mere om DKF's arbejde med uddannelsesområdet i DKF-bestyrelsens skriftlige beretninger og resultatpjecer

Oktober 2017.