Kiropraktorfondens efteruddannelseskonto

OBS: Du skal være opmærksom på, at der fra 1. januar sker ændringer i forhold til, hvordan der søges kompensation. Dette vil fra 1. januar 2018 ske via registreringsmodulet, hvor du også registrerer dine efteruddannelsesaktiviteter.

Anmodning om udbetaling
Som et forsøg har Kiropraktorfonden fra efteråret 2010 etableret efteruddannelseskonti til praksissektoransatte kiropraktorer. Forsøget varede i første omgang i 3 år, men er senest blevet forlænget til at gælde hele 2017.

Fra kontoen kan udbetales kompensation for deltagelse i hverdagskurser på Nordisk Institut for Kiropraktik og Klinisk Biomekanik (NIKKB).

Der kan hvert år søges om kompensation til 2 kursusdage, svarende til et beløb på maks. 6.000 kr.

Klinikejere (klinikkens CVR) får det fulde beløb udbetalt for dækning af tabt omsætning eller kliniklukning. Ansatte får udbetalt en del af beløbet for tabt arbejdsfortjeneste. Den resterende del udbetales til klinikkens CVR som kompensation for tabt omsætning. Beløbene reduceres i forhold til antal timer ved ansættelser under fuldtidsbeskæftigelse.

Kompensationsbeløb udbetales via NemKonto.

Læs flere detaljer om modellen her

Du anmoder om udbetaling af kompensation ved at udfylde og indsende denne formular, når du har deltaget i et hverdagskursus på NIKKB:

ANSØGER
ER DU KLINIKERJER, ANFØR
ER DU ANSAT, ANFØR
KURSUSINFORMATION
I behandlingen af anmodningen indhentes dokumentation for deltagelse fra NIKKB