Pension og forsikring

Som medlem af DKF er du omfattet af to aftaler:

1. En særlig pensionsordning med forsikringsdækninger for bl.a. kritisk sygdom og fag-invaliditet.

2. En kollektiv erhvervsansvarsforsikring for områder, hvor den offentlige patienterstatning ikke dækker. Forsikringen dækker endvidere produktansvar og retshjælp.

1. Pensionsordningen med forsikringer for bl.a. kritisk sygdom
DKF har indgået en pensionsaftale med SEB pension, der administreres af forsikringsmæglerselskabet Willis.

Willis er en pensionsrådgiver, som medlemmer kan kontakte med spørgsmål om pension og forsikring. Willis rådgiver også DKF om spørgsmål vedr.  pension- og forsikringsordninger for medlemmerne.

Pensionsaftalen hos SEB pension er obligatorisk for alle medlemmer af DKF, og klinikejere er forpligtede til at tilmelde deres ansatte.

LÆS OM PENSIONSORDNING HER OG FÅ RÅDGIVNING
Find alle detaljer om ordningen - både de obligatoriske dele, men også alle valgmulighederne her på Willis store informationshjemmeside, hvor du også finder kontaktoplysninger på Willis, særlig rådgivning til klinikejere og meget mere.

Willis gennemførte i 2012 et udbud af pensionsordningen efter aftale med DKF for at sikre at ordningen var konkurrencedygtig. Hovedresultatet af udbuddet blev, at ordningen fortsætter hos SEB Pension. Læs de øvrige resultater af udbuddet

Her finder du selve DKF's pensionsaftale med SEB indgået i 2013.

Mangler du flere detaljer om fx DKF's arbejde med at sikre en god pensionsordning og samarbejdet med Willis?  Her finder du svar på oftest stillede spørgsmål

2. Kollektiv erhvervsansvarsforsikring
DKF har tegnet en kollektiv erhvervsansvarsforsikring hos Codan omfattende samtlige kiropraktorer, der er medlemmer af DKF. Den dækker, hvor den offentlige patienterstatning ikke dækker, fx hvis en patient glider på et vådt gulv eller en behandling ikke finder sted i din klinik. Forsikringen dækker endvidere produktansvar og retshjælp.

Læs DKF's kollektive erhvervsansvarsforsikring med Codan

Forsikringsrabat til DKF-medlemmer
DKF har indgået en samarbejdsaftale med Codan, der indebærer, at Codan kan tilbyde DKFs medlemmer forsikringer (private som erhvervsmæssige) på fordelagtige vilkår.

Kontakt Codan for at høre mere om, hvordan du tegner en forsikring som medlem af DKF. Husk at oplyse Codan, at du er medlem af DKF.

Studenterrabat
Er du under 30 år og medlem af DKF, kan du få 10% rabat på dine private forsikringer gennem Codan. Læs mere om rabatordningen.

Opdateret nov 2017

Brug for flere detaljer om pensionsordningen?

Find en kiropraktor