Kiropraktor søges til spændende tværfaglig klinik i Lyngby

Har du lyst til og mod på at være med til at udvikle en ny spændende tværfaglig klinik, så er denne stilling noget for dig!

Pilates B, Clinic er en del af virksomheden Pilates B, som står på tre ben: Pilates B- Studio, Pilates B- Clinic og Pilates- Shop.

Pilates B blev grundlagt i 2013 år og opstod som træningsstudio i klassisk Pilates. Virksomheden har i dag udviklet sig til yderligere at bestå af en klinikdel og en butik. Som kiropraktor ansættes du i klinikdelen.

Klinikdelen er kommet til som sidste skud på stammen og er under opbygning. Kiropraktor Jens Jacobsen er ansvarlig for klinikdelen, som i dag består af kiropraktor, massør, en ubesat fysioterapeutstilling og en reumatologisk konsulent.

Pilatesinstruktørerne i Pialtes B studio er også hjælpepersonale for klinikerne og varetager den daglige genoptræning.

Som kiropraktor hos os er du første kontakt og indgang til vores klinik, og dermed visitator til klinikkens ydelser herunder behandling, træning, massage, fysioterapi og reumatolog. I visitationen vil du arbejde tæt sammen med den klinisk ansvarlige, kiropraktor Jens Jacobsen. I udredning og behandling arbejder du efter behov tæt sammen med de øvrige ansatte.

Om dig:
Du er indstillet på, at arbejde tværfagligt. Du kan godt lide at være med til at opbygge noget nyt. Du har erfaring, der minimum svarer til færdiggjort turnusuddannelse. Du har netop startet din egen praksis, men kan endnu ikke fylde dine dage op, og du har måske også mod på at blive en del af noget mere end din egen solopraksis. Du er ikke afvisende over for et fremtidigt medejerskab.

Hvis du synes, du kan nikke ja til en eller flere af ovenstående beskrivelser, skal du kontakte Jens Jacobsen på tlf.: 40630914 eller skrive til Jens@pilatesb.dk

Om Pilates B:
Sara Schytz er ejer og stifter af Pilates B og af Den Danske Pilatesskole og med-stifter af Pilates Forening Danmark. Sara underviser på dansk og engelsk. Sara virker som primær trænings-assistent for vores kiropraktor og er hende, du vil møde ved svær genoptræning.

Kiropraktor Jens Jacobsen er klinisk ansvarlig for klinikenheden hos Pilates B. Jens har siden 1976 og frem til 2014 drevet Kiropraktisk klink i Ringsted, hvor han videreførte en af Danmarks ældste kiropraktorklinikker - grundlagt 1936.

Mere om Sara Schytz:
Sara har undervist i Pilates siden 2004 og træning siden 1993. Hun har været i genoptræningsbranchen siden 1993, hvor hun som 14-årig blev oplært i kroppens anatomi, og fysiologi og i genoptræning af diverse skader. Dette har dannet grundlag for et liv med krop og bevægelse og Sara har undervist i mange forskellige hold i fitnessbranchen, bl.a. FitnessDk fra 2001 til 20013 – både i Pilates og anden holdtræning.
Udover at være certificeret Pilates instruktør fra The Pilates Standard/Power Pilates, så er hun også bygningsingeniør fra DTU og har arbejdet som dette i en årrække indtil hun åbnede Pilates B i 2013. Sara har været ansat som National Director – Danmark for The Pilates Standard og har uddannet en række instruktører for dem frem til 2017 og uddanner nu for Den Danske Pilatesskole.
Sara underviser i alle former for Pilates, både personlig træning og hold, samt alle vores specialhold.
Sara træffes på sara@pilatesb.dk

Mere om Jens Jacobsen:
Sideløbende med klinikdriften har Jens været formand for Dansk Kiropraktor Forening, hvor han var primus motor, da de danske kiropraktorer blev autoriseret og den danske kiropraktoruddannelse blev grundlagt på Syddansk Universitet.
Sideløbende med dette var Jens ledende kiropraktor ved Rygcenter Ringe under Syddansk Universitet i 8 år. Fra 2000 og frem udviklede Jens kiropraktorklinikken i Ringsted til Hospitalet Valdemar, som endte med at blive Danmarks 3. største Hospital med 270 medarbejdere tilknyttet, inden Hospitalet fusionerede med Aleris Hamlet Hospitalerne, Hospitalet udgør i dag Ringstedafdelingen i Aleris Hamlet Hospitalerne. Jens var administrerende direktør for Hospitalet Valdemar og senere direktør for Aleris-Hamlet i Ringsted. I 2018 stoppede Jens i Aleris Hamlet og har siden været en del af Pilates B.

For Jens er det tværfaglige samarbejde og det at se patienten som et helt menneske helt essentielt i både hans tilgang til en behandling og en vurdering/anbefaling af et videre forløb. Hans indgående interesse for bevægeapparatet og træning tager sin begyndelse tilbage i perioden som idrætsgymnast mellem 1962 – 1987. I denne periode vandt han flere danske mesterskaber og var på det danske gymnastiklandshold.

Hos Pilates B er Jens desuden en af tre i bestyrelsen, og han står for Pilates B-administrationen og klinikken.

Jens træffes på jens@pilatesb.dk

Læs mere her..