_H4A0883.JPG

“Jeg er virkelig glad for at du, vores første specialkiropraktor, bliver belønnet af dine kolleger for din kæmpestore indsats. Du er en frontløber i vores fag. Du sparker døre ind. Og du får ting til at ske,” Sådan sagde DKF’s daværende formand, Lone Kousgaard Jørgensen, da hun 13. november uddelte DKF’s kollegapris Årets Kiropraktor 2021 til Mikkel Brunsgaard Konner fra Rygcenter Syddanmark.

Årets Kiropraktor er en pris, som uddeles fast hvert år, og alle medlemmer kan indstille kandidater til, og i år var indstillet to, som medlemmerne kunne afgive en stemme på. Der var stor kamp om sejren, og rigtigt mange har stemt på begge kandidater.

I indstillingen af Mikkel stod blandt andet:
"Vi indstiller Mikkel Brunsgaard Konner, Rygcenter Syddanmark, til årets kiropraktor 2021. Mikkel er en værdig kandidat til prisen grundet hans vedvarende insisteren på og store indsats for at udbygge og cementere kiropraktorens indplacering i sekundærsektoren. Dermed er Mikkel indbegrebet af målsætningen om at identificere, prioritere og arbejde aktivt for kendskabet til og brugen af kiropraktorer inden for relevante medicinske specialer. Faktisk er han kommet skridtet videre og har fået det implementeret i flere sammenhænge."

Mikkel Konner var indstillet af:
Dorthe Schøler Ziegler, kiropraktor, ph.d., lektor Rygcenter Syddanmark;
Lise Lykke Oddershede, kiropraktor Rygcenter Syddanmark og ekstern lektor IOB, SDU; Søren O’Neill, kiropraktor, ph.d., lektor Rygcenter Syddanmark
Rikke Krüger Jensen, seniorforsker Kiropraktorernes Videncenter og IOB
Pernille Popp, kiropraktor Rygcenter Syddanmark og ekstern lektor IOB, SDU
René Fejer, kiropraktor, klinikejer Korsør
Michaela Saugstrup, kiropraktor Rygcenter Syddanmark
Inge Granhus, kiropraktor Rygcenter Syddanmark.

DKF’s bestyrelse indstiftede i 2012 år en pris til Årets Kiropraktor. Her kan du se, hvem titlen er uddelt til gennem årene

På årsmødet hev bestyrelsen også DKF's helt særlige pris, nemlig Kiropraktorprisen, frem. Det sker hverken hvert eller hver anden år. Men i år blev den tildelt Henrik Wulff Christensen for hans kæmpe indsats. Læs mere og se billeder her