Close menu

Kampagnen: En del af løsningen i 100 år går i luften den 8. maj

Udgivet d. 06. maj 2025
Onsdag den 8. maj lancerer Dansk Kiropraktor Forening kampagnen En del af løsningen i 100 år, som sætter fokus på kiropraktorernes rolle i det danske sundhedsvæsen.

Kampagnen indledes med en særlig 100-års jubilæumsvideo, hvor formand Michael Christensen fortæller om nogle af de vigtigste historiske nedslag i professionens udvikling.

 

Kampagnen er målrettet beslutningstagere, patienter og borgere og fremhæver kiropraktorens centrale rolle – både i nutidens og fremtidens sundhedsvæsen. Budskabet er klart: Alt for mange danskere lever med smerter i muskler og led. Den udfordring kan og bør sundhedsvæsenet løse bedre. Her står kiropraktorerne klar til at tage et større ansvar – og være en endnu større del af løsningen.

 

Vi håber, I vil være med til at bringe kampagnen til live og være med til at sikre, at vi når bredt ud. Det kan I gøre ved at dele de opslag, vi lægger op på LinkedIn, Kiropraktoren.dk’s Facebook-side og på DKF’s Instagram.

 

Derudover kan I downloade materialer fra Værktøjskassen, som kan bruges på egne kanaler – herunder infoskærme i klinikken. I Værktøjskassen finder I bl.a.:

 

  • PowerPoint til infoskærme: En samlet præsentation af kampagnens budskaber. Tilgængelig i både PDF- og PowerPoint-format.
  • Infografikker til sociale medier: Udarbejdet til Instagram og Facebook. De indeholder fakta som fx: ”Hver 3. dansker lever med ryg- og nakkesmerter”, efterfulgt af kampagnens centrale budskab.
  • Citatgrafik: Grafik, der inviterer patienter til at dele deres bedste råd fra en kiropraktor – med det formål at skabe engagement og synlighed.
  • Pressemeddelelse: Vi har i dag udsendt en pressemeddelelse til landsdækkende medier. Medlemmer er meget velkomne til at bruge den som udgangspunkt, hvis de ønsker at kontakte lokale medier og skabe synlighed i deres område.

 

Hvis I har spørgsmål til kampagnen, er I altid velkomne til at kontakte sekretariatet.

 

Vi glæder os til at fejre kiropraktikkens 100 års historie – og tage hul på de næste 100 år med styrket synlighed, fælles engagement og faglig stolthed.

Artikel Hero.png