Kiropraktoren_Forside_jun22 (2).jpg

Dansk Kiropraktor Forenings tidsskrift udkommer 4 gange om året. Det sendes til medlemmer, til alle kiropraktorklinikker samt til samarbejdspartnere og politiske interessenter. Oplaget er på 2500.

KIROPRAKTOREN er kommet!

Det er selvfølgelig fagbladet Kiropraktoren, som er kommet – lige i rette tid til lidt sommerferielæsning måske? Bladet byder i hvert fald på spændende læsestof enten i din postkasse eller online om alt fra turnus til nyt fra den videnskabelige verden.

De er selvfølgelig fagbladet KIROPRAKTOREN, som er kommet - lige i rette tid til lidt sommerferielæsning måske? Bladet byder i hvert fald på spændende læsestof enten i din postkasse eller online om alt fra turnus og nyt fra den videnskabelige verden.

KIROPRAKTOREN er landet, og du kn allerede nu gå ind og læse den online, og vi ligger løbende artikler op her på hjemmesiden. Hvis du er mere til duften af papir og mindre skærmtid, får du den selvfølgelig også i din postkasse meget snart.

Nedenfor kan du læse lidt om indholdet, og du kan allerede nu gå ind og læse alle artiklerne om turnus for eksempel artiklen om Emma som måtte bruge albuerne for at få sig en turnusplads.

Sommer 2022

INDHOLD
Side 2: Formandens leder
Side 3: Teasere for indhold
Side 4-7: Siden sidst
Side 8-9: Turnus: Fra mesterlære til struktureret forløb
Side 10-11: Turnus: Målrettethed og fodarbejde gav en turnusplads
Side 12: Læserbrev: Hvornår starter vi debatten om turnusåret?
Side 14-15: Ny fra Kiropraktorernes Videnscenter
Side 15: Kiropraktorernes Videnscenter: Efteruddannelse
Side 16: DSK: Generalforsamling
Side 17: FNKS inside: Sammen om en bedre fremtid
Side 18-19: Kiropraktorernes Videnscenter: Forskning kommenteret
Side 20: Kiropraktorernes Videnscenter: Kort nyt
Side 22-23: Nyt fra KviK: Udviklingen af nye vejledninger til kiropraktorerne
Side 24-25: Kiropraktorernes Videnscenter: Forskning kort
Side 26-27: Portræt: Corona satte gang i drømmen om at blive klinikejere
Side 28: Hvad sker i din kreds og region?
Side 30-31: Pakkeforløb: Brugen af pakkeforløb i kiropraktorpraksis
Side 32-33: Aktuelt: Nyt politiske målsætningsprogram

Find ældre numre af KIROPRAKTOREN her.

Om KIROPRAKTOREN

Kiropraktorernes fagblad kan dateres tilbage til 1924, men har skiftet navn flere gange. I dag er KIROPRAKTOREN et moderne fagblad for medlemmer og andre. Det formidler nyheder om kiropraktorernes virke og hverdag, fagpolitik og ikke mindst ny viden om sundhed og sygdom med fokus på muskler og led.

KIROPRAKTOREN sendes til medlemmer af Dansk Kiropraktor Forening, til kiropraktorklinikkernes venteværelser samt til samarbejdspartnere og politiske beslutningstagere.

Følg KIROPRAKTOREN på Twitter - på DKF's Instagram og Kiropraktoren.dk's Facebookside kan du fra tid til anden finde artikler fra bladet.

Ansvarshavende redaktør er Dansk Kiropraktor Forenings formand Michael Christensen. Redaktør fra 2007 til og med KIROPRAKTOREN forår 2022 var Tanja Skov Carlsen.

Kiropraktorernes Videnscenter leverer videnskabelige artikler til bladet.

Bladet layoutes af OTW, og distribueres af Bladkompagniet.

KIROPRAKTOREN fik sit nuværende udseende og format i 2012, og var i 2015 gennem en mindre relancering. Magasinet fik en bredere profil med flere dagsordensættende artikler og blev indlemmet i foreningens digitale kredsløb mellem hjemmeside og sociale medier. I 2020 fik KIROPRAKTOREN en udseendemæssig makeover og oprydning i visuelle elementer.

Annoncer indrykkes hos Grafisk Rådgivning

Læs om annoncering her og læs om priser, deadlines og indrykningsvilkår eller kontakt René Bloch Frederiksen direkte:

DKF@DKF-annoncer.dk