Forsiden med baggrund.jpg

KIROPRAKTOREN

Dansk Kiropraktor Forenings tidsskrift udkommer 4 gange om året. Det sendes til medlemmer, til alle kiropraktorklinikker samt til samarbejdspartnere og politiske interessenter. Oplaget er på 2500.

Fjern brugerbetalingen, spar sygedagpenge og førtidspensioner, og skab mere livskvalitet. Sådan lyder udmeldingen fra formanden i årets andet KIROPRAKTOREN, som behandler emnet brugerbetaling. Du kan også læse om nyuddannedes drømme om fremtiden, om et prægraduat forskningsophold i Botswana, om verdenskongressen i Berlin og om udenlandske hjemmesider, der i vid udstrækning ikke er opdateret i forhold til anbefalinger om behandling af ondt i ryggen.

Læs det her på www.issuu.com/kiropraktoren - find udvalgte artikler her på hjemmesiden.

INDHOLD NR. 2 - 13. juni 2019
Side 2: Kort Nyt
Side 3: Formandens leder: Brugerbetaling spænder ben for rette behandling
Side 4: Spot: Lavtuddannede holder sig væk
Side 6: Aktuelt: Fremtidens kolleger vil have sparring og tværfaglighed
Side 14: Nyt om Viden
Side 16: Kiropraktor under uvante forhold
Side 18: Invitation til reception for Jakob Bjerre
Side 19: Nye love og retningslinjer for billeddiagnostik
Side 20: KirPACS 5.0 er på vej
Side 22: Årsmødet udvider - nu tre hele dage
Side 24: EPIC: Evidens på alles læber
Side 26: EPIC: Ikke bare en kongres
Side 27: EPIC: Mange priser til dansk forskning
Side 28: Forskning kommenteret: Selv ikke-kommercielle hjemmesider fejler
Side 31: Ny forskning på NIKKB.dk
Side 34: Fondsuddelinger forår 2019
Side 35: Citatet: "At ændre menneskers adfærd er videnskab - men det er ikke sundhedsvidenskab. Og her går vi som samfund galt i byen, når vi alt for enøjet kigger mod sundhedsvæsenet og de sundhedsfaglige for at forbedre sundheden."
Side 36: Den selskabelige Side: Godt og travlt år
Side 37: Den selskabelige Side: 120 til selskabets første fagdag
Side 40: Klinisk Biomekanik søger klinikker
Side 42: Akkreditering: Over halvvejs - kun én ikke akkrediteret
Side 43: DKF Info
Side 44: #biomekker
Side 45: Kiropraktorernes Videnscenter
Side 46: Nyt fra din kreds

Næste nummer udkommer medio september 2019.

Find ældre numre af KIROPRAKTOREN

Om KIROPRAKTOREN

Kiropraktorernes fagblad kan dateres tilbage til 1924, men har skiftet navn flere gange. I dag er KIROPRAKTOREN et moderne fagblad for medlemmer og andre. Det formidler nyheder om kiropraktorernes virke og hverdag, fagpolitik og ikke mindst ny viden om sundhed og sygdom med fokus på muskler og led.

KIROPRAKTOREN sendes til medlemmer af Dansk Kiropraktor Forening, til kiropraktorklinikkernes venteværelser samt til samarbejdspartnere og politiske beslutningstagere.

Følg KIROPRAKTOREN på Twitter - på DKF's Instagram og Kiropraktorguides Facebookside kan du fra tid til anden finde artikler fra bladet.

Ansvarshavende redaktør er Dansk Kiropraktor Forenings formand Lone Kousgaard Jørgensen. Redaktør er kommunikationskonsulent Tanja Skov Carlsen, som du skal kontakte, hvis du har ideer, ris, ros eller konkrete forslag til artikler - find kontaktinfo til højre.

Nordisk Institut for Kiropraktik og Klinisk Biomekanik (NIKKB) leverer videnskabelige artikler til bladet.

Bladet layoutes af OTW, og distribueres af Bladkompagniet.

KIROPRAKTOREN fik sit nuværende udseende og format i 2012, men var i 2015 gennem en mindre relancering, hvor det blev omlagt og redaktionelt opgraderet. Det fik en bredere profil med flere dagsordensættende artikler og blev indlemmet i vores digitale kredsløb mellem hjemmeside og sociale medier.

Annoncer indrykkes hos DG Media

Læs om priser, deadlines og indrykningsvilkår her eller kontakt en af DG Medias medarbejdere:

Malene Laursen (account manager)
malene.l@dgmedia.dk

Henriette Husted (senior coordinator)
henriette.h@dgmedia.dk