Forsiden.jpg (2)

Hos kiropraktoren har du rettigheder. Det har du ikke hos en alternativ behandler, selvom personen er registreret hos Styrelsen for Patientsikkerhed. Det giver falsk sikkerhed, lyder kritikken blandt andre kiropraktorernes formand Lone Kousgaard Jørgensen. Sundhedsministeren vil se ordningen efter i sømmene.

Læs det her på www.issuu.com/kiropraktoren - find udvalgte artikler her på hjemmesiden.

INDHOLD NR. 3 - 20. september 2019
Side 2: Kort Nyt
Side 3: Formandens leder: De alternative behandleres RAB-register har haft sin tid
Side 4: Sundhedsminister vil se alternative behandleres register efter i sømmene
Side 10: Nyt om viden: WHO sætter barren for behandling af rygsmerter, The Back Letter i skarp kritik af informationer om rygbehandling, 6. uddannelse i Storbritannien
Side 11: Ny forskning på NIKKB.dk
Side 12: Årsmødet 2019
Side 18: Ny serie om seje seniorer: Fuld fart hen over målstregen
Side 22: Specialeafhandling: 2/3 med hjemmesider angiver at behandle ikke-bevægeapparatsrelaterede lidelser
Side 24: Er du nociplastisk eller hva?
Side 26: Skæv fordeling og stort behov for flere kiropraktorer i verden
Side 28: Forskning kommenteret: 50-70-årige håndværkere, der dyrkede meget motion i fritiden, havde større arbejdsevne end kolleger, der var mindre aktive
Side 30: DKF på Folkemødet: Politisk opbakning til øget tilskud?
Side 32: Pakkeforløb: Har I fået de nye foldere?
Side 33: Aktuelt fra NIKKB: Ihærdig indsats giver resultat
Side 34: Ok17: Q&A om systematisk efteruddannelse
Side 36: Kiropraktorernes Videncenter: Hvorfor er børnehavemotorik så vigtig? 11 anbefalinger til behandling af muskel- og skeletbesvær
Side 38: DKF Info og Kvalitetsakkreditering
Side 40: #biomekker: Indblik i World Congress of Chiropractic Students og årsmødet i Australien
Side 41: #biomekker: Regionals - den europæiske kongres på SDU
Side 42: Nyt fra din kreds

Næste nummer udkommer 15. december 2019

Find ældre numre af KIROPRAKTOREN

Om KIROPRAKTOREN

Kiropraktorernes fagblad kan dateres tilbage til 1924, men har skiftet navn flere gange. I dag er KIROPRAKTOREN et moderne fagblad for medlemmer og andre. Det formidler nyheder om kiropraktorernes virke og hverdag, fagpolitik og ikke mindst ny viden om sundhed og sygdom med fokus på muskler og led.

KIROPRAKTOREN sendes til medlemmer af Dansk Kiropraktor Forening, til kiropraktorklinikkernes venteværelser samt til samarbejdspartnere og politiske beslutningstagere.

Følg KIROPRAKTOREN på Twitter - på DKF's Instagram og Kiropraktorguides Facebookside kan du fra tid til anden finde artikler fra bladet.

Ansvarshavende redaktør er Dansk Kiropraktor Forenings formand Lone Kousgaard Jørgensen. Redaktør er kommunikationskonsulent Tanja Skov Carlsen, som du skal kontakte, hvis du har ideer, ris, ros eller konkrete forslag til artikler - find kontaktinfo til højre.

Nordisk Institut for Kiropraktik og Klinisk Biomekanik (NIKKB) leverer videnskabelige artikler til bladet.

Bladet layoutes af OTW, og distribueres af Bladkompagniet.

KIROPRAKTOREN fik sit nuværende udseende og format i 2012, men var i 2015 gennem en mindre relancering, hvor det blev omlagt og redaktionelt opgraderet. Det fik en bredere profil med flere dagsordensættende artikler og blev indlemmet i vores digitale kredsløb mellem hjemmeside og sociale medier.

Annoncer indrykkes hos DG Media

Læs om priser, deadlines og indrykningsvilkår her eller kontakt en af DG Medias medarbejdere:

Malene Laursen (account manager)
malene.l@dgmedia.dk

Henriette Husted (senior coordinator)
henriette.h@dgmedia.dk